Uw sales-medewerkers zijn specialisten in hun vakgebied. Ze kennen de producten die ze aanbieden vanbinnen en vanbuiten, en weten deze succesvol te verkopen. Maar zijn ze ook allround ambassadeurs van uw bedrijf? Verwijzen ze klanten door naar alle geschikte producten en diensten binnen uw organisatie, ook als deze niet tot hun eigen portefeuille behoren?
De ideale beenhouwer in een supermarkt verkoopt niet alleen vlees, maar ook brood, fruit en zelfs wasproducten. Wie een vetvlek op zijn kleren heeft door spek te bakken, krijgt die namelijk perfect weg met dat nieuwe wasproduct. Toevallig staat het deze week zelfs in promotie. Je moet het maar weten. Dit principe noemen we ‘crossselling’. Niet alleen beenhouwers, maar salesmensen in elke bedrijfstak kunnen op die manier het succes van al uw producten een stevige boost geven.
Tijdens deze interactieve workshop gaan we dieper in op het principe van crossselling. De deelnemers leren gesprekstechnieken om de noden van de klant te achterhalen, en hierop in te spelen. Collega’s met verschillende achtergronden leren van elkaar, over de belangrijkste voordelen van de producten en diensten die ze verkopen. Zo vormen ze aan het einde van de rit een sterker en meer overkoepelend sales-netwerk, dat onderling doorverwijst wanneer dat wenselijk is.
Praktisch
- workshop van 4 uur
- maximum aantal deelnemers: 6
Comfinserv
Commercieel en financieel advies op maat. Rekening houdend met uw noden en doelstellingen. U wilt uw werknemers meer handvaten bieden, maar weet niet waar te beginnen? Een helpende hand nodig in het efficiënt beheren van uw bedrijfskapitaal? Contacteer ons gerust, we stellen graag een traject voor op maat van uw bedrijf.